Selasa, 03 Mei 2011

Maksud Dari Mimpi

mimpi? sape tak pernah mengalami mimpi kan? ada mcm2 mimpi, mimpi indah, mimpi ngeri, mimpi basah...opss...aku takmo sentuh tang tu...kita cakap yang biasa2 saja kat sini...

pernah tak korang mimpi, pastu terjaga dalam keadaan nangis2? aku selalu mcm tu...adik aku cakap aku ngigau...hah...mengigau ni berkait rapat ngan mimpi...bohongla kalu cakap dia tak pernah mengigau kan...time kecik2 dulu, rasa mcm kelakar je bila mak ayah cite balik...lagi satu, mamai...hahaha...adik beradik lah tu sume ngan mimpi...sebab sume tu datang dari T.I.D.O.

berbalik semula kepada tajuk entry...

aku nak tanya, sejauh mana korang percaya pada mimpi? dan sejauh mana korang rasa mimpi tu mempengaruhi hidup korang?

aku bukan nak cakap, aku percaya pada mimpi yang aku alami tu, tp tak semua mimpi, kadang mimpi tu mengarut je, yelah, dah kata mimpi tu mainan syaitan...tp, percaya tak kalu aku cakap, ada certain mimpi tu sebenarnya adalah satu petanda dari allah, aku dah lupa dah nabi mana yang boleh tafsir mimpi...sape leh tolong ingatkan aku nyanyi mcm ana rafali hokeh nabi mana? sama2 kita tambah pengetahuan kat sini...

aku ada satu pengalaman, pengalaman sebenar aku masa belajar kat matrik, time tu lagi 2minggu nak final exam, satu malam tu, aku mimpi aku nak kena tanduk ngan sekor kerbau kaler putih, kerbau tu gemok, sihat, kulit bersinar2...mmg spesis sihat punyalah...tanduk dia, mak aih...dasat...tajam...kerbau tu nak tanduk aku, tibe2 ayah aku datang, selamatkan aku, dia pegang tanduk kerbau tu, kesian aku tgk ayah aku lawan ngan kerbau besar tu...smpai keluar urat2 tangan sume...pastu aku terjaga...

aku dah rasa pelik, terus telefon ayah aku, tp mak aku yang angkat, bila aku cakap nak cakap ngan ayah, mak aku bg alasan ayah aku dlm tandas...so, takpelah...lgpun mmg kalu tepon umah, cakap ngan mak aku je, ayah aku ni susah sket nak bercakap orangnya, pendiam...

final dah habis, tunggu mak ayah aku dtg amek barang sume, time tu baru aku tau, upenya ayah aku baru pas operate jantung, baru je kuar wad 2 ari lepas, aku time tu terduduk, diam, tatau nak cakap apa...hampir2 aku mengalirkan air mata, sedih beb...rupa2nya, masa aku mimpi ayah aku lawan kerbau tu, hari tu ayah aku nak kena operate, family aku sume sengaja tak bgtau kat aku, alasan, aku nak final time tu, takut aku takleh nak jawab exam...

sebenarnya, pas aku mimpi hari tu, aku dah tau, something akan terjadi kat ayah aku, cuma aku tatau apa...hari tu, terbukti mimpi tu ada maksud yang nak disampaikan pada aku...syukurlah ayah aku tak pape...aku cuma terkilan je sbb aku tatau pape yang berlaku kat ayah aku, walhal, aku selalu cakap aku ni anak ayah, bukan anak mak, tp, aku sendiri tatau pe jadi kat ayah aku...

okeh, itu cuma satu mimpi je, ada banyak lagi mimpi2 lain, tp takpelah...korang pulak mcm mana? mesti pernah alami situasi yang lebih kurang sama ngan pengalaman aku ni kan?

jadi, korang percaya tak mimpi tu sebenarnya ada maksud yang nak disampaikan pada kita, cuma kita je tatau nak tafsir mcm mana...salah tafsir, naya...

notakaki : aku selalu mimpi kawin ngan hrithik roshan...bila agaknya mimpi tu nak jadi kenyataan eh? ngeee

0 komentar:

Posting Komentar